Onze school

OBS Klim-Op in Hoornaar werkt vanuit de volgende kernwaarden:

Betrokken: We zijn betrokken bij elkaar als team, bij de leerlingen en bij de ouders. We houden oog voor de omgeving om ons heen. Dit doen we door samen te leren, samen te spelen en samen te beleven.

Sprankelend: Op de Klim-Op is een goede sfeer. We zijn gedreven om steeds op positieve wijze te verbeteren. Leerlingen weten wat we van hen verwachten en wat zij van ons kunnen verwachten.

Eigenheid: Onze knusse school biedt een veilige omgeving om jezelf te kunnen en mogen zijn. Er is ruimte voor openheid en eigen inbreng.

Leergierig: Met elkaar werken we aan ontwikkeling van de leerlingen en van onszelf. Hierbij zijn we nieuwsgierig naar de wereld om ons heen en de kansen die ons geboden worden.

Professioneel: We willen met de juiste dingen bezig te zijn. Dit is terug te zien in keuzes die gemaakt worden. De lijnen tussen leerkracht en ouders zijn kort, we vinden goede communicatie erg belangrijk. We bieden een veilige, opgeruimde leeromgeving.

Onze school is een openbare school. Op een openbare school is ieder kind en iedere leerkracht welkom, ongeacht zijn of haar sociale, culturele of levensbeschouwelijke achtergrond. Het openbaar onderwijs leert kinderen respect te hebben voor andere meningen of overtuiging. Er wordt actief aandacht besteed aan overeenkomsten en verschillen tussen kinderen, zonder voorkeur voor één bepaalde opvatting.

De drie kernwaarden binnen het openbaar onderwijs zijn:

- Iedereen is gelijkwaardig, ongeacht afkomst en religie.
- Wij gaan uit van vrijheid in denken, doen en respecteren wij elkaars grenzen.
- Ontmoeting staat gelijk aan diversiteit binnen klas, school, gemeenschap en wereld

Openbare scholen zorgen ervoor dat alle kinderen welkom zijn en samen leren, ook van hun verschillende achtergronden.

OBS Klim-Op is een openbare basisschool van O2A5 die passend onderwijs biedt.

Alle kinderen zijn welkom!

Ook de kinderen met een speciale zorgvraag of onderwijsbehoefte. Kinderen maken deel uit van heterogene groepen en volgen een onderwijsprogramma, afgestemd op hun individuele mogelijkheden. We streven naar inclusief onderwijs, dichtbij als het kan, speciaal als het moet.

Prioriteiten

In het schoolplan worden de prioriteiten van vier jaar opgenomen. Dit schoolplan wordt besproken met het team en met de MR. Voor het schooljaar 2024-2025 staan in ieder geval het verder ontwikkelen van ons thematisch onderwijs en een focus op rekenen op de agenda.

Het stellen van prioriteiten betekent ook dat we soms keuzes maken. Bij het maken van deze keuzes hebben we altijd goed onderwijs als eerste prioriteit.